People-frågorna måste vara lika centrala som försäljning, produktutveckling och kundupplevelse för att ni ska hålla er konkurrenskraftiga som verksamhet. Det handlar om att säkerställa att medarbetarnas kompetenser, drivkrafter och beteenden stödjer verksamhetens övergripande mål.
På Coreworkers ser vi people-strategin som en verksamhetskritisk faktor som ägs och drivs av hela ledningsgruppen. När alla ledare tar ansvar för att bygga en stark kultur, utveckla rätt kompetenser och skapa förutsättningar för medarbetarna att lyckas, stärks verksamhetens konkurrenskraft. Vi kopplar samman verksamhets- och people-strategin för att säkerställa att era medarbetare och arbetsprocesser stödjer era övergripande mål.
Vi kan hjälpa er att
->
Utveckla en people-strategi som säkerställer att kompetenser, beteenden och kultur är i linje med verksamhetens mål.
->
Förankra people-strategin hos ledningen och lyfta den som en affärskritisk fråga.
->
Omsätta people-strategin i praktiken genom tydliga initiativ och processer som integreras i verksamheten.
->