PwC
En tydligare position genom samsyn mellan marknad och HR
Brand Experience 360
Genom omfattande kundinsikter och en gedigen konkurrentanalys identifierade vi en möjlighet att ta en tydligare position på marknaden. För trots att rådgivning utgör en allt större del av affären, förknippades företaget fortfarande främst med revision. Här fanns ett utrymme att förflytta bilden – från en formell leverantör till en proaktiv, tillitsfull och rådgivande partner.
Tillsammans med PwC utvecklade vi en gemensam riktning för både marknad och HR – Den proaktiva rådgivaren. Utifrån kundernas behov och förväntningar blev den en utgångspunkt för positioneringsarbetet och en tydlig målbild för hur PwC vill upplevas – både internt och externt. Förflyttningen har genomsyrat allt från kultur och ledarskap till kommunikation, rekrytering och utveckling. Medarbetarna har varit en central del i att levandegöra riktningen – både som bärare av kulturen och som avsändare i kampanjer och innehåll.
I dag ses PwC Sverige som en av de mest attraktiva aktörerna i branschen – och har blivit vägledande även internationellt.
Johan Eriksson
Kommunikationsdirektör PwC Sverige
+240%
Ökning referrals
+43%
Ökning direkttrafik
+11%
Ökning av rekryteringar


